preloader

آموزشگاه رادمان

دلیل خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ می ‌تواند به عوامل زیادی همچون مشکلات سخت ‌افزاری و نرم‌افزار مربوط باشد.

علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ

  • تعمیرات موبایل و PC
  • رادمان
  • 693
  • 1402/10/9
علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ

بررسی علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ، یکی از موضوعاتی است که باید در اسرع وقت به آن پرداخته شود. زیرا کاربران برند سامسونگ، دیر یا زود با این مشکل مواجه می‌ شوند و بهتر است هنگام رفع آن، بتوانند به راهکارهای کاربردی دسترسی داشته باشند. بنابراین، درصورتی‌که تلفن همراه شما از برند سامسونگ است، از شما می‌ خواهیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. چراکه قرار است با دلایل به‌وجود آمدن این مشکل و نحوه حل آن به‌ صورت مفصل آشنا شوید.

علت خاموش ‌شدن موبایل سامسونگ را در سخت ‌افزار جستجو کنید!

کسانی که در حوزه تعمیر موبایل کار می‌کنند، برای پیداکردن علت خاموش و روشن شدن موبایل سامسونگ، ابتدا به‌ سراغ بررسی سخت‌ افزاری آن می‌ روند. باید گفت که این موضوع غالبا به باتری مربوط می‌ شود. به همین دلیل ذکر این نکته لازم است که در صورت مواجه با چنین مشکلی، موبایل خود را نزد افراد متخصص ببرید. زیرا اگر مشکل تلفن همراه مربوط به سخت‌ افزار باشد، مسئله پیچیده‌ تر از آن است که با یک فلش و ریکاوری حل شود.

دلایل نرم افزاری خاموش شدن موبایل سامسونگ

معمولا به‌ خاطر 3 دلیل تحت عناوین پرشدن حافظه موبایل، نصب اپلیکیشن‌ های مخرب و سازگارنبودن برنامه‌ ها با سیستم‌ عامل تلفن همراه، گوشی‌ های سامسونگ مرتب خاموش و روشن می‌ شوند که در ادامه به تشریح و بررسی عمیق‌ تر این دلایل می‌ پردازیم.

حافظه پر، سایه ای بر دلیل خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ

حافظه پر، سایه ای بر دلیل خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ می باشد، چرا که توانی برای اجراکردن برنامه‌ ها نداشته باشد و مرتب خاموش و روشن شود. ازاین‌ رو، همیشه توصیه ما این است که در صورت مقابله با چنین مشکلی، وضعیت حافظه را مورد بررسی قرار دهید.

هدیه رادمان به شما
برای دریافت مشاوره رایگان دوره های فوق تخصصی رادمان، فرم مقابل رو پر کن تا کارشناسان فنی بهترین مسیر آموزشی رو بهت بگن.
در رادمان برای آینده خودتون سرمایه گذاری کنین💎

برنامه های مخرب اجل گوشی های سامسونگ

یکی دیگر از دلایل رایجی که موجب خاموش و روشن‌ شدن موبایل‌ های برند سامسونگ می‌ شود، نصب برنامه‌ های مخرب و ویروسی است. دقت داشته باشید که بسیاری از اپلیکیشن‌ ها، بعد از نصب با دیگر برنامه‌ های نصب‌ شده روی موبایل تداخل پیدا می‌ کنند.

این امر تا جایی ادامه پیدا می‌ کند که گاهی برخی از اپلیکیشن‌ ها، حاوی ویروس و کدهای مخرب هستند. به همین دلیل، برای حل این مسئله، توصیه ما این است که همیشه یک آنتی ویروس قدرتمند و معتبر را روی تلفن همراه خود نصب کنید.

مراقب سازگاری اپلیکیشن‌ ها با سیستم‌عامل موبایل باشید!

یکی دیگر از موضوعاتی که در دسته دلیل خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ قرار می‌ گیرد، سازگار نبودن برنامه‌ ها با سیستم‌ عامل است. از این‌ رو اگر بعد از نصب یک اپلیکیشن، با خاموش و روشن‌ شدن مکرر تلفن همراه خود مواجه شدید، در اسرع وقت برنامه مربوطه را پاک کنید و شرایط موبایل را به حالت اولیه برگردانید.

 دلیل خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ در مدل‌ های مختلف

حال که شما را با چند دلیل خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ آشنا کردیم، نوبت به بررسی دقیق‌ تر علت خاموش شدن گوشی در مدل‌ های مختلف می‌ رسد. زیرا اگر دیده باشید، سامسونگ بعد از انتشار سری جدید محصولات خود، از تکنولوژی و قابلیت‌ های جدیدی در آن‌ ها استفاده می‌ کند. پس جای تعجب ندارد که عیب‌ یابی هر یک از تلفن‌ های همراه سامسونگ، با دیگری متفاوت باشد. در ادامه آن‌ ها را بررسی می‌ کنیم.

بررسی علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ a21s

علت خاموش و روشن شدن سامسونگ a21s موضوع بسیار مهمی است. چون گلکسی a21s یکی از موبایل‌ های ارزشمند و گران‌ قیمت دنیای تکنولوژی است که در صورت خاموش و روشن‌ شدن پشت سرهم، صاحب خود را با نگرانی‌ های زیادی مواجه می‌کند. به همین علت غالبا در دوره کارآموزی تعمیرات موبایل، 2 روش مهم برای حل اختلال در گلکسی a21s آموزش داده می‌ شود که به شرح زیر هستند.

راه‌ اندازی مجدد دستگاه موبایل امر ضروری

ریست‌ کردن دستگاه‌ های مختلف در دنیای تکنولوژی، یک امر ساده و مرسوم است که همه افراد حداقل یک بار آن را تجربه کرده‌ اند. این موضوع زمانی رخ می‌ دهد که سیستم‌ عامل موبایل یک ناسازگاری کوچک با برخی نرم‌ افزارها پیدا کند. این مشکل به‌حدی جزئی است که با یک ریستارت حل می‌ شود. پس در قدم اول، دکمه پاور و ولوم پایین را به‌مدت 15 ثانیه نگه دارید تا موبایل ریست شده و به حالت سالم و اولیه خود باز گردد.

حالت Safe Mood، راهی مطمئن

برای تنظیم‌کردن حالت safe mood، ابتدا دست خود را روی دکمه پاور فشار دهید تا تلفن به‌صورت کامل خاموش شود.

گاهی کاربران، به‌ دلیل نصب اپلیکیشن‌ های غیرمعتبر یا کارکردن بیش‌ ازحد با گوشی هنگام هنگ‌کردن آن، احساس ناامنی به گلکسی a21s منتقل کرده و تلفن را به حالت قفل در می‌ آورند. در این شرایط بهترین کار استفاده از حالت safe mood است که برای تنظیم‌ کردن این حالت، ابتدا دست خود را روی دکمه پاور فشار دهید تا تلفن به‌صورت کامل خاموش شود. بعد از آن دوباره گوشی همراه را روشن کرده و با دیدن لوگوی سامسونگ، خیلی سریع دکمه ولوم پایین را فشار دهید تا حالت safe mood فعال شود. انجام این کار نقش مهمی در غیرفعال‌ کردن عملکرد تمام اپلیکیشن‌ ها و رفع مشکل گلکسی a21s دارد.

بررسی علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ a51

گوشی سامسونگ A51 جزء آن دسته از تکنولوژی‌ هایی است که کاربران کمی در مورد خاموش و روشن‌ شدن آن یا برخی اختلالات دیگر شکایت کرده‌ اند. با این‌ حال، با درنظرگرفتن اهمیت این موضوع باید بگوییم که این موبایل به 2 دلیل خیلی رایج با این مشکل روبه‌ رو می‌ شود که در ادامه در مورد آن‌ ها توضیح داده‌ ایم.

البته دقت کنید که علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ A51 و A50 مشابه یکدیگر هستند.

ریختن آب روی گوشی سامسونگ A51 

گوشی سامسونگ A51 از نظر سخت‌ افزاری حساسیت بالایی دارد. به همین دلیل در مواجه به آب و رطوبت، خیلی سریع واکنش نشان می دهد.

گوشی سامسونگ A51 از نظر سخت‌ افزاری حساسیت بالایی دارد. به همین دلیل در مواجه به آب و رطوبت، خیلی سریع واکنش نشان داده و خاموش و روشن می‌ شود. چراکه سعی دارد از آسیب‌ رسیدن به قطعات سخت‌ افزاری خود جلوگیری کند. ازاین‌ رو در صورت برخورد با این مشکل حتی برای یکبار می تواند برایتان دردسرساز باشد. شما می توانید با فراگیری آموزش تعمیرات سخت افزار موبایل یکبار برای همیشه از شر این مشکل خلاص شوید.

آسیب‌ رسیدن به حافظه پنهان

کَش یا حافظه پنهان یک قطعه بسیار مهم در تمام دستگاه‌ های موبایل است که در صورت داشتن اختلال، موبایل را با مشکلاتی نظیر هنگ‌ کردن و خاموش و روشن‌ شدن بی‌ دلیل روبه‌ رو می‌ کند. بروز مشکل در حافظه پنهان، یکی از اختلالات مرسوم گوشی سامسونگ A51 است. پس اگر با آن مواجه شدید، در اسرع وقت به مراکز تعمیر موبایل مراجعه کنید.

بررسی علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ j5

گوشی سامسونگ j5 یکی دیگر از تولیدات شرکت سامسونگ است که به‌ دلایل گفته‌ شده، ممکن است با روشن و خاموش‌ شدن مکرر مواجه شود. از جمله مهم‌ ترین این علت‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویروسی‌ شدن موبایل
  • آسیب به حافظه پنهان
  • سازگارنبودن اپلیکیشن‌ ها با سیستم‌ عامل

بررسی علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ j7

گوشی سامسونگ j7 ممکن است به‌دلایلی که در ادامه به آن‌ ها اشاره کرده‌ ایم، با اختلال خاموش و روشن‌ شدن مکرر مواجه شود:

  • کمبود فضای حافظه داخلی
  • نصب اپلیکیشن‌ های ویروسی و بدافزارها
  • حذف اشتباهی فایل‌ های مهم و سیستمی

دقت کنید که برای رفع هر یک از این مشکلات، در دوره‌ های آموزش تعمیرات موبایل تکنیک های گفته شده است. پس هنگام برخورد با چنین مشکلاتی، خودتان می توانید به عنوان یک نیرو متخصص دست به کار شوید و از این طریق کسب درآمد کنید.

علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ s7

گوشی‌ های اس 7 و اس 7 اج غالبا با مشکل خاموش و روشن‌ شدن مواجه می‌ شوند که از مهم‌ ترین دلایل بروز این اتفاق، می‌ توان به اختلالات نرم‌ افزاری و آسیب‌ های فیزیکی به ال‌ سی‌ دی اشاره کرد که برای رفع آن‌ ها، باید به یک تکنسین حرفه‌ ای مراجعه کنید.

علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ a10

علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ a10، می تواند به‌ دلیل ضربه، فشار، آب‌ خوردگی و اختلالات نرم‌ افزاری باشد، چرا که برای حل آن می‌ توان از راهکارهایی مثل پاک‌ کردن cache partition، ریست فکتوری و safe mood استفاده کرد. شما می توانید با فراگیری آموزش تعمیرات نرم افزار موبایل به صورت تخصصی عملیات ریست فکتوری گوشی های سامسونگ را انجام دهید.

گذر از پل خاموش شدن گوشی های برندهای مختلف

همه افرادی که قصد خرید تلفن همراه دارند، معمولا با 3 برند مطرح سامسونگ، اپل و شیائومی روبه‌ رو هستند. به همین دلیل ممکن است با این چالش مواجه شوند که آیا خاموش و روشن‌ شدن تلفن همراه، فقط در برند سامسونگ رخ می‌ دهد؟

در پاسخ به این بحث چالش برانگیز باید بگوییم که بعد از خواندن این مقاله و بررسی علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ و روشن نشدن آن، حق دارید این سؤال را بپرسید و تصور کنید که برند سامسونگ تنها تولیدکننده‌ ای است که کاربران خود را با این مشکل مواجه می‌ کند.

درحالی‌ که این موضوع هیچ ارتباطی به برند سازنده ندارد و ما در رابطه با علت خاموش شدن گوشی شیائومی نیز صحبت کرده‌ ایم. البته ذکر این نکته لازم است که اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس درصورتی‌ که با  دلیل خاموش شدن گوشی اپل روبه‌ رو شدید، شگفت‌ زده نشوید.

علت این است که در دنیای فناوری، هر برند دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است و هر شرکت سازنده، طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد. پس اگر قصد خرید یک تلفن همراه باکیفیت و مرغوب را دارید، ابتدا در مورد هر یک از آن‌ ها به‌ صورت کامل تحقیق کنید و بعد از آن به‌ سراغ خرید بروید.

سخن پایانی

علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ یک موضوع حیاتی است که پاسخ آن، بارها در بستر اینترنت منتشر شده است. زیرا کاربران شرکت سامسونگ، در صورت خرید هر یک از مدل‌ های آن، ممکن است به دلایل مختلف با آن مواجه شوند.

از جمله مهم‌ترین دلایل بروز این اختلال، می‌ توان به آب‌ خوردگی، ضربه، فشار، ناسازگاری اپلیکیشن‌ ها با سیستم‌ عامل، نصب بدافزارها، عدم نصب آنتی ویروس و پرشدن حافظه داخلی و حافظه کَش اشاره کرد که برای رفع آن‌ ها، پیشنهاد ما این است که از گزینه ریستارت، ریست فکتوری و safe mood استفاده کنید.

البته اگر موبایل‌ تان با مشکلات سخت‌ افزاری درگیر شده و راهکارهای مذکور برای حل آن‌ ها کارساز نیست، توصیه ما این است که از طریق راه های ارتباطی آموزشگاه رادمان با اساتید مجرب در حوزه تعمیرات موبایل مشورت کنید.

نویسنده مقاله : رادمان

اشتراک گذاری مقاله :

  • سوالات متداول علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ

    1آیا آسیب دیدن حافظه پنهان باعث خاموش شدن گوشی می شود؟

    کَش یا حافظه پنهان یک قطعه بسیار مهم در تمام دستگاه‌ های موبایل است که در صورت داشتن اختلال، موبایل را با مشکلاتی نظیر هنگ‌ کردن و خاموش و روشن‌ شدن بی‌ دلیل روبه‌ رو می‌ کند.

    2چطور حالت Safe Mood را برای سامسونگ فعال کنم؟

    برای تنظیم ‌کردن این حالت، ابتدا دست خود را روی دکمه پاور فشار دهید تا تلفن به‌ صورت کامل خاموش شود. بعد از آن دوباره گوشی همراه را روشن کرده و با دیدن لوگوی سامسونگ، خیلی سریع دکمه ولوم پایین را فشار دهید تا حالت safe mood فعال شود.

    نظرات کاربران و ارسال دیدگاه

      0

    ارسال دیدگاه

    امتیاز شما به این مقاله  0   

    نظرات کاربران

      0

    جدیدترین مقالات

    True پیش نمایش
  • مشاوره رایگان