preloader

آموزشگاه رادمان

درحال‌ حاضر پایگاه داده‌ های مختلفی وجود دارد که یکی از پرکاربردترین آن‌ ها MySQL است.

آموزش MySQL در پایتون

  • فناوری اطلاعات
  • رادمان
  • 55
  • 1403/1/25
آموزش MySQL در پایتون

آموزش mysql در پایتون یکی از مهم‌ ترین موضوعاتی است که برنامه‌ نویسان زبان پایتون باید برای یادگیری آن اقدام کنند. به‌ طور کلی باید گفت در دنیای امروز که داده‌ ها و اطلاعات حرف اول را می‌ زنند، باید همواره به‌ دنبال مکانی برای ذخیره‌ سازی آن‌ ها بود که برای این منظور، دیتابیس‌ ها به‌ وجود آمدند.

افرادی که با زبان پایتون آشنا هستند و کار خود را با آن انجام می‌ دهند ممکن است در شرایط مختلف به ایجاد دیتابیس برای ذخیره‌ سازی اطلاعات نیاز پیدا کنند. یکی از محبوب‌ ترین پایگاه‌ داده‌ ها mysql است که می‌ توان کار با آن و ایجاد اتصال این دیتابیس با پایتون را تا حدودی آسان دانست. در ادامه به‌ طور کامل با این مبحث آشنا می‌ شویم پس تا انتهای متن ما را همراهی کنید.

چرا آموزش mysql در پایتون اهمیت دارد؟

درحال‌ حاضر پایگاه داده‌ های مختلفی وجود دارد که یکی از پرکاربردترین آن‌ ها mysql است. دستورات در این برنامه به‌ راحتی قابل اجرا هستند و ازاین‌ رو، افراد زیادی برای ذخیره اطلاعات مهم از آن استفاده می‌ کنند. ازطرف‌ دیگر پایتون نیز یک زبان برنامه‌ نویسی مهم و پرکاربرد است که از کتابخانه‌ های بسیاری پشتیبانی می‌ کند. این ویژگی باعث شده ایجاد پایگاه داده و اتصال آن به پایتون، به‌ راحتی امکان‌ پذیر باشد.

هدیه رادمان به شما
برای دریافت مشاوره رایگان دوره های فوق تخصصی رادمان، فرم مقابل رو پر کن تا کارشناسان فنی بهترین مسیر آموزشی رو بهت بگن.
در رادمان برای آینده خودتون سرمایه گذاری کنین💎

پایتون یک زبان توسعه‌ پذیر و متن باز است که خوانایی بالایی دارد. ازاین‌ رو پایگاه داده‌ ای مانند mysql، به‌ راحتی با آن ارتباط ایجاد می‌ کند و افراد می‌ توانند این مبحث را در کوتاه‌ ترین زمان یاد بگیرند و در موارد ضروری، به ایجاد پایگاه داده و اتصال آن به پایتون بپردازند.

پایتون ازجمله زبان‌ های برنامه‌‌ نویسی همه‌ منظوره محسوب می‌ شود ‌که یادگیری آن آسان است. شما می‌توانید در دوره آموزش پایتون شرکت کنید و با افزایش مهارت خود در این زبان علاوه‌ بر ایجاد اتصال با پایگاه داده به تحلیل داده‌ ها یا حتی ساخت بازی‌ های کامپیوتری بپردازید. به‌ طور کلی باید گفت در دنیای امروز آموزش برنامه نویسی یکی از روش‌ های دستیابی به موفقیت محسوب می‌شود. افرادی که می‌خواهند موقعیت شغلی خوبی داشته باشند می‌ توانند یادگیری زبانی مانند پایتون را در اولویت قرار دهند.

اتصال به پایگاه داده در پایتون

بخش مهمی از آموزش mysql در پایتون به ایجاد این اتصال برمی‌ گردد. اولین اقدامی که افراد باید انجام دهند ساخت دیتابیس در پایتون است.

بخش مهمی از آموزش mysql در پایتون به ایجاد این اتصال برمی‌ گردد. اولین اقدامی که افراد باید انجام دهند ساخت دیتابیس در پایتون است. زمانی که پایگاه داده را بسازید نام کاربری و رمز برای شما ایجاد می‌ شود. درصورتی‌ که ازقبل، حساب کاربری دارید اما رمز آن را فراموش کرده‌ اید، بهتر است یک حساب جدید ایجاد کنید که از رمز عبور و نام کاربری است. در واقع بدون این اطلاعات حتی اگر کدنویسی را به‌درستی انجام دهید هیچ‌ گونه اتصالی ایجاد نخواهد شد.

برای ایجاد این اتصال می‌ توان از متدهای مختلفی استفاده کرد. در ادامه می‌خواهیم مثالی از ()connect ماژول mysql-connector را برای شما شرح دهیم تا درک چگونگی ایجاد این ارتباط برای شما آسان‌ تر شود. این قطعه کد عبارت است از :

Db = mysql.connect(

Host = “localhost”

User = “root”

Passxd = “dbms”
)

 

User و passwd نام کاربری و رمز عبور پایگاه داده ایجادشده هستند که شما باید آن‌ ها را به‌ درستی در این بخش وارد کنید. متد () connect نیز اتصال لازم را با پایگاه داده ایجاد می‌ کند.

بهترین دیتابیس برای پایتون

حال که با آموزش mysql در پایتون آشنا شدید بهتر است سایر پایگاه داده‌ هایی را که می‌ توان برای ایجاد این اتصال از آن‌ ها استفاده کرد، بشناسید و با توجه به میزان آشنایی خود با هرکدام، یک دیتابیس را انتخاب کنید. در مجموع باید گفت پایتون یک زبان برنامه‌ نویسی متن باز است و شما می‌ توانید به‌ راحتی از دیتابیس‌ های متن‌ باز برای ساخت پایگاه داده‌ ای که قرار  است به پایتون متصل شود، استفاده کنید. این تنوع زیاد نشان از کاربردی بودن پایتون می‌ دهد. پس برای افرادی که به‌ دنبال شرکت در دوره آموزش برنامه نویسی هستند، انتخاب دوره‌ های پایتون یک گزینه عالی به‌ شمار می‌ آید.

شما می‌ توانید علاوه‌ بر آموزش کار با mysql در پایتون به یادگیری مواردی مانند آموزش هک و امنیت با پایتون نیز بپردازید. برای هرکدام از این موارد دوره‌ های به‌ خصوصی برگزار می‌ شود. حال بهتر است به بررسی بهترین دیتابیس‌ ها برای پایتون بپردازیم این موارد عبارت‌اند از:

  • Mysql: این RDBMS منبع‌ باز، یکی از ساده‌ ترین پایگاه‌ های داده به شمار می رود که با انتخاب آن می‌ توانید به‌ راحتی آموزش کار با mysql در پایتون را یاد بگیرید و فرآیند ایجاد اتصال را انجام دهید. در قسمت فوق، به بررسی روش‌ های اتصال این دیتابیس با پایتون پرداختیم.
  • PostgreSQL: یکی از پایگاه داده‌ های شی‌ گرا که برای ایجاد اتصال با پایتون می‌ توان از آن استفاده کرد، دیتابیس پستگرس‌ کیوال است. این پایگاه داده مانند پایتون چند پلتفرم دارد و از پشتیبانی انجمنی خوبی برخوردار است.
  • SQLite: اگر آموزش mysql در پایتون را به‌ طور کامل یاد گرفتید و در کنار آن به‌ دنبال یک دیتابیس متن‌ باز هستید که سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه‌ ای را فراهم ‌کند، می‌ توانید اس‌ کیولایت که یک بسته نرم‌ افزاری رایگان است را نصب کنید.
  • Oracle: یکی از محبوب‌ ترین سیستم‌ های مدیریت پایگاه داده در سطح جهان، اوراکل است. این دیتابیس چند پلتفرم دارد و نمی‌ توان کار با آن را آسان دانست.
  • MongoDB: از دیگر پایگاه‌ های داده مناسب برای ایجاد ارتباط با پایتون باید به مانگو دی‌ بی اشاره کنیم. این دیتابس، یک سیستم پایگاه داده NoSQLاست.

ساخت جدول در mysql در پایتون

زمانی که ساخت دیتابیس در پایتون را انجام دهید به ایجاد جدول نیاز پیدا می‌ کنید تا امکان ذخیره‌ سازی اطلاعات در فیلدها برای شما فراهم شود. در واقع این جدول‌ ها هستند که ذخیره‌ سازی داده، منظم بودن اطلاعات و دسترسی راحت به آن‌ ها کمک می‌ کنند. ساخت جدول نیز مانند آموزش mysql در پایتون آسان است و با چند کد، می‌ توانید table مورد نظر خود را برای ذخیره‌ سازی و دسته‌ بندی اطلاعات ایجاد کنید. برای این منظور از کد دستوری CREATE TABLE استفاده می‌ شود. در ادامه دستور کلی ساخت جدول را با ذکر مثال به شما آموزش می‌ دهیم. این مورد عبارت است از:

CREATE TABLE table_name(

column1 datatype,

column2 datatype,

column3 datatype,

columnN datatype,

);

 شما باید در این دستور نام جدول و نوع داده هر ستون را مشخص کنید. در مثال زیر این موارد مشخص شده‌ اند تا یادگیری آسان‌ تری داشته باشید:

CREATE TABLE STUDENT(
FIRST_NAME CHAR(20) NOT NULL,
LAST_NAME CHAR(20),
AGE INT,
INCOME FLOAT
);

این قطعه کد، جدولی با نام STUDENT ایجاد می‌ کند که دارای 4 ستون با نام‌ های FIRST_NAME ،LAST_NAME ،AGE  و INCOME است. در هرکدام از این ستون‌ ها تنها نوع داده‌ خاصی که مشخص کردیم وارد می‌ شود. اگر پایگاه داده‌ ای ایجاد کرده باشید و بخواهید پس‌ از اتصال آن به پایتون، یک جدول در دیتابیس مذکور بسازید باید از دستور CREATE TABLE table_name استفاده کنید. برای این منظور پس‌از ایجاد اتصال با پایگاه داده، باید کد زیر وارد شود:

Cursor.execute(“CREATE Table student (FIRST_NAME CHAR(20) NOT NULL, LAST_NAME CHAR(20), AGE INT, INCOME FLOAT)”)

برای اینکه از ایجاد این کد در پایگاه داده mysql مطمئن شوید می‌ توانید از دستور دیگری استفاده کنید تا تمام جدول‌ های موجود در دیتابیس به شما نمایش داده شود. این دستور با نام کد SHOW TABLES معرفی می‌ شود.

نصب mysql-connector در پایتون

برای اینکه اتصال پایتون به mysql ایجاد شود لازم است درایور MySQL-Connector روی پایتون نصب شود و برای این منظور نیز روش‌ های مختلفی وجود دارد که بهترین آن‌ ها را می‌ توان دستور PIP دانست. این دستور در خط فرمان ویندوز به‌ این صورت اجرا می‌ شود:

python -m pip install mysql-connector

زمانی که این دستور را در سیستم کامپیوتری خود اجرا کنید راه‌ انداز MySQL-Connector روی آن نصب خواهد شد. اگر نسبت به درستی انجام این فرآیند دچار تردید هستید می‌ توانید با استفاده از دستور زیر، نصب بودن راه‌ انداز را بررسی کنید.

import mysql.connector

این دستور به شما نشان می‌ دهد که فرآیند نصب ماژول به‌ طور کامل انجام شده است. درصورتی با اجرای این خط کد با خطا مواجه شدید، باید نصب راه‌ انداز را مجدد انجام دهید.

پیش نیازهای آموزش کار با mysql در پایتون

برای این که بتوانید آموزش mysql در پایتون را به‌ خوبی یاد بگیرید باید با کدنویسی در این زبان برنامه‌ نویسی آشنا باشید. دوره آموزش پایتون این امکان را برای شما به‌ وجود می‌ آورد تا در این مهارت تخصص پیدا کنید. در کنار آشنایی با کدنویسی پایتون، شما باید با ساختار پایگاه داده، نحوه عملکرد و کدهای دستوری آن نیز آشنا باشید و بتوانید از دستورها در جای درست استفاده کنید تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

زمانی که در دوره‌ آموزش mysql در پایتون شرکت کنید این اطلاعات به‌ طور کامل برای شما بیان خواهد شد. اگر به‌ عنوان یک برنامه‌ نویس فعالیت می‌ کنید، با شناخت پایگاه داده‌ و بررسی چگونگی ایجاد ارتباط بین آن‌ و پایتون، می‌ توانید سطح برنامه نویسی خود را ارتقاء دهید.

آموزش sqlite در پایتون

آموزش mysql در پایتون یک مبحث جذاب و کاربردی است و برنامه‌ نویس‌ های زیادی این دیتابیس را برای ساخت جدول و ذخیره اطلاعات انتخاب می‌ کنند.

آموزش mysql در پایتون یک مبحث جذاب و کاربردی است و برنامه‌ نویس‌ های زیادی این دیتابیس را برای ساخت جدول و ذخیره اطلاعات انتخاب می‌ کنند. با این‌ حال شما می‌ توانید کار با دیتابیس اس‌ کیولایت را نیز یاد بگیرید و از آن استفاده کنید. با فراگیری آموزش sqlite در پایتون، تمام اطلاعاتی که به‌ عنوان یک برنامه‌ نویس باید به آن‌ ها مسلط باشید به شما در دوره پایتون پیشرفته آموزش داده می‌ شود. در این فرایند آموزشی با ساختار پایگاه داده، نحوه ایجاد جدول و همچنین ایجاد اتصال بین پایتون و اس‌ کیولایت آشنا خواهید شد.

نتیجه گیری

آموزش mysql در پایتون، یک مبحث کاربردی است و تمام افرادی که با زبان پایتون آشنا هستند یا به‌ تازگی می‌ خواهند در دوره آموزشی شرکت کنند باید آن را یاد بگیرند. در دوره پایتون، چگونگی کار با دیتابیس‌ مای‌ اس‌ کیو‌ال و ایجاد اتصال آن‌ به این زبان برنامه‌ نویسی آموزش داده می‌ شود.

آموزشگاه رادمان با درنظرگرفتن  اهمیت یادگیری این مبحث، دوره‌ ای جامع و کاربردی برای برنامه‌ نویس‌ های زبان پایتون برگزار می‌ کند. همچنین در این آموزشگاه سایر دوره‌ های برنامه‌ نویسی مانند دوره هک و امنیت با پایتون نیز برگزار می‌ شود تا دست شما در انتخاب مباحث پیشرفته تر باز باشد.

نویسنده مقاله : رادمان

اشتراک گذاری مقاله :

  • سوالات متداول آموزش MySQL در پایتون

    1PostgreSQL چه نوع پایگاه داده ایی است؟

    یکی از پایگاه داده‌ های شی‌ گرا که برای ایجاد اتصال با پایتون می‌ توان از آن استفاده کرد، دیتابیس پستگرس‌ کیوال است.

    2برای نصب mysql-connector در پایتون چیکار کنیم؟

    این دستور python -m pip install mysql-connector را در خط فرمان ویندوز اجرا کنید.

    نظرات کاربران و ارسال دیدگاه

      0

    ارسال دیدگاه

    امتیاز شما به این مقاله  0   

    نظرات کاربران

      0

    جدیدترین مقالات

    True پیش نمایش
  • مشاوره رایگان